You're Myra's Visitor..

Let's Follow Me

Friday, May 29, 2009

Minggu Hari Guru-RABU (Part 2)

opss...hari rabu terus..??
maaflah yer,aku terus lompat
hari rabu,sebab nya hari selasa
masing2 busy sgtttt...
sampai lupe nk amik pic..
tp pic kali nie aku x EDIT..
sbbnya...
Mokcikkkk mlsss sgt..
penattt semalam pun x hilangg lagi..
heeeeee..
korang layan la yerr..

hari rabu ade
3 activities..
-Bowling Kelapa
-treasure Hunt
-Spin & Win
mula2...
kite saksikan
aktivity bowling Kelapa..
nie bahan2 nyer..
berKumpul dulu yer ank2..
amik pic dlu selum start...
(Faruq x der coz belom sampai..
maklum la dia duk kt CyberJaya,
sek kt Keramat
tue yang selaloooo lambat...)
kt bawah nie ader video ank murid aku
maen bowling kelapa,
korang TENGOK la yer
video
Okey...settle bowling kelapa
kite ker treasure Hunt.
Tresure Hunt x byk sgt pic,
sebab nya Cikgu2
x di BENAR kan maen
so kiterang dok Lepak
kat HALL jer..
Cikgu Azura & Cikgu Hani
bagi tau apa yang perlu DiCari..
diaRang kena cari
KOTAK
(yang muat msk dlm plastic)
dah settle cari..
semua berkumpul..tengok aku tue..
melihat sesuatu..hehe
apakahhh??
inilah hasil rezeki kump Super Duper Yummy
hehehe...
byk sebenarnyeee tp ssh aku nk shoot
coz Faruq asik goyang2 jer...
ahaksss
kump ANGGUN
berjaya memperolehi the treasure(mutiara)..
yang cari nyer anak bujang
yang dapatnya Mak Kump..
heeeeeeee...
tapi...mutiaraNya haruslah diPulangkan balik..
huk huk huk..

jom kite tgk
Spin & Win
lak yerrr...
ahaksss..
selum maen pose dlu k..
huk huk huk..
okeyyyy
syafiq, kasi putar iru roda...
heeeeeee

nie jer pic nye...
yang lain dah terlupa nak
amik bile kump aku menang pusing
yang TerAkhir...
huk huk huk..

mood::sheep:

Thursday, May 28, 2009

Selamat Hari Lahir AYAH.....

STICKY MODE..
***************************
saya tidak pernah buat entri tentang AYAH saya....
kenape perlu saya buat...??
kerana hari ini Hari Lahir AYAH saya.....
En.Abdullah....(Blog beliau penuh dengan Nasihat & Panduan)
Ya, Dia Ayah saya....
Suami kepada Pn.Badariah (Bonda kami..)
Ayah kepada Munirah Abd (Orang Kuat Blogger dalam Keluarga kami..)
Ayah Kepada Mahirah Abd (Tuan punya Blog..)
Ayah Kepada Mardhiah Abd (Kaki BerBlogging juga..)
Ayah Kepada Masturah Abd (Ke2 terKuat Blogger dalam Keluarga kami..)
Ayah Kepada Muhd Za'im Abd (Tak pernah terBuka hati mahu buat Blog..tp ade MySpace)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ayah, Tujuan Angah buat entri ini..
suka untuk Angah ingatkan pada Diri Angah, Kakak dan Adik2 Angah yang lain..
Entri ini bukan saja2... tetapi BerSebab......

Jika Hidup Kita Tanpa AYAH...........BAGAIMANA??

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Ayah, angah tak duit la nak bayar duit utuk MUET, ayah boleh tak dahulukan..?"
Tanpa AYAH : Sape yang nak bayar duit MUET saya? yang hanya berNilai RM60..?

"Ayah, kakak & angah nak Beli Peti Ais, Dapur Gas, Celcom BroadBand, Mesin Basuh, kabinet Dapur...bla..bla.."
Tanpa AYAH : Mane kami nak korek duit nak beli semua tue? Siapa yang nak hulur?

"Ayah, boleh tak hantar Alang balik Melaka? Barang banyakla..."
Tanpa AYAH : Siapa yang akan hantar kami lepas nie..?

"Ayah, nak duit boleh tak.."
Tanpa AYAH : Siapa yang akan bagi Duit kepada kami?

"Ayah, Umi minta beli bawang putih,bawang merah,cili api....bla...bla...bla....."
Tanpa AYAH : Siapa yang akan tolong Umi beli barang dapur? nak harapkn Zaim, BOLEH..tp DUIT nyer?

"Ayah, convo angah ayah datang ye...Semua org mesti datang..!"
Tanpa AYAH : Siapa yang akan bawak SEMUA tanpa AYAH? dan tanpa AYAH masa convo saya tiada ERTInya.

"Ayah, masukkan duit. duit belanja dah abis"
Tanpa AYAH : Siapa yang akan pergi ke BANK dan BANK IN kan DUIT..?

"Ayah, amik baju Mamat kat asrama...bakul dah penuh..."
Tanpa AYAH : Siapa yang akan pergi ke Asrama Mamat? saya? dah tentu tak..sebab saya jauh..

"Ayah, kakak sakit...kakak sakit ini.....kakak itu.....bla...bla...bla....."
Tanpa AYAH : Siapa yang akan beli ubat bila anak2 Ayah sakit??

"Ayah, nak itu...... Ayah, nak ini......."
Tanpa AYAH : Jangan harap nak dapat itu SEMUA..!!


--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sebenarnya banyak PenGorbanan AYAH pada KAMI..
tapi bukan saja pada KAMI adik-beradik..
tapi juga Pada ADIK2 AYAH.....

AYAH,
Pengorbanan AYAH..
tidak dapat KAMI BAYAR..
tapi KAMI akan BUKTIkan yang
KAMI diCIPTA utuk AYAH dan UMI
kerana KAMI mampu membuat
AYAH & UMI terSenyum BANGGA melihat KAMI..
AYAH & UMI meNangis melihat KEJAYAAN..KAMI..

AYAH... JAGA KESIHATAN... JANGAN LUPA MAKAN UBAT...
SAYANGI diri KAMI...walau apa pun yang terJAdi....
KAMI SAYANG AYAH.........
KAMI SAYANG AYAH.........
KAMI SAYANG AYAH.........

attention to all readers..!!
entri ini aku buat dah lama,
tapi aku buat lagi
sebab nak masuk contest..
Contest Sempena Hari Bapa

mood : :crab1:

Tuesday, May 26, 2009

Minggu Hari Guru-ISNIN(Part 1)

Minggu nie minggu Hari Guru..
hehe...
x pernah diBuat orangkan
SEMINGGU tue sambut
Hari Guru..
hehe..
bakal abang ipar aku cakap,
banyak nyer aktivity,
sekolah along pun wat sehari jer..
coz x tau nak wat aktivity aper.."

hehe...biasa la...
sekolah kami nie
Cikgu2 dia penuh dengan I D E A..
okey...malas nak cakap banyak..
meh aku citer sepanjang hari ISNIN nyer
AKTIVITY

Mula-mula aku nak kenalkan korang dengan
kumpulan aku...
yeaahhhhh
ini dia kump.
Super Duper Yummy..
huk huk huk..
aku rasa mcm iklan aper ntah..
aku main sebut jer..
pastu aku decide mcm best je bile,
aku wat sore G E D I K + gaya G E D I K.
Faruq & Syafiq geling2 kepala tengok cikgu dia..
hahaha..
(aku menaip sambil gelak coz teringat kt diaRang)
Faruq (yg BESAQ) & Syafiq (yg KECIK)
*************
Pagi nie kiteRang kena wat Design Batik..
So nie bahan2 dia + Kotak kosong.Mula2 kena wat dia nyer patern, pastue colour
+ cop kan design tue...(anak murid tgk jer..Cikgu yang BUAT)
baik cikgu jer yang masuk PerTandingan tue jer..hehe

korang tgk la tue...
aku yang buat..
huhuhu...
yang dua Bujang lagi tue..
dok main ape tah..heeee

ya....inilah HASIL nya...
dari kump Super Duper Yummy...
hehehe...

**************
antara kump yang TerLibat
Kump Anggun
(Cikgu Zaita, Faris & Adyanee)
Kump Harmony Girls
(Cikgu Faridah, Adleena & Sufiah)
Kump Matahari
(Cikgu Ana, Aliff & Azfar)
Kump Wave
(Cikgu Hani, Iskandar & Syafiqah)
Kump Spectrum XY
(Cikgu Hidayah, Bahar & Ammar)
Kump Sunshine
(Cikgu Mahfuzah, Kamal, Fairuz & Anis)
Kump Starry Night
(Cikgu Azura, Asyraf, Farheen
"sikit jer kan anak murid aku...
heeeee..
sikit tapi cabaran
hanya Allah jer yang tahu.."

mood::sheep:

Sunday, May 24, 2009

Happy Birthday Adik..!!

Selamat Hari Lahir..
buat adik angah..
sekarang umo kamoo
18 tahun..
udehh besar ya..
mmmm..
nak hadiah aper dik?
perfeum la yer..
heeeee..
***************ni lah adik aku..
haaa..
cantik kn??
tgk kakak la beb..
huk huk huk
dia nie sgtttt
rajin bc buku..
ohhh.. aku tidak.
heeee..
aku paling x suke bc buku.
tapi aku suke tolong
bc kan buku utk student aku jer
aku suke tgk pic nie..
cantikkk kn?
heee
tgk la saper yg MengEditt
ahaksss

*************
angah nk pesan dokek adik,
jaga diri baik2,
masuk UITM nnt
make sure sem 1
dapat POINTER yang
GEMPAQ...!!
okeyyy
x der menda nak
dibebelkan lagi..
Wish you all the best for ur Life..
"okey..my followers klu nk wish bezday
for my
little sis nie
sila la yer... Jgn malooo2.."
mood::bunny1:

Saturday, May 23, 2009

Bila Cikgu masuk ContesttttTTtt...

akhirnya ader gak bahan utk aku
UPDATE blog nie...
pagi td ms tengah breakfast
aku dok borak2 ngan kakak aku
bunyi berGini..
kakak:"ngah, ko dah bc comment aku bg kat shahroll"
Aku yang x tau mende nie agak terKejut la..
Aku: "ha..??comment per?"
kakak: "yang ko bg picture kt dia tue"
Aku: "aper..?? dia letak dah ker? eh, aku x bukak lagi..
coz semalam aku busy sgt2"
Kakak: "ko gie la bukak.."
aku pun dengan sepantas kilat...cewahhh
melampau la tue dengan kilat2 sekali terlibat..
hehe..
aku pun bukak la
laptop + celcom berukband + Mozilla firefox.
n aku tgk blog shahroll...
waaaaa.... itu adalah saya....
betull..itu lah saya..
oh..aku x percaya,
tapi ini terjadi..~
heeeeee...
malooo pn ader..
korang tgk la pic nie..
x thn aku..
heeeeeeeee
tgk la... aku join contest tuee..
ok x clear lg..BAIKLAH
ok aku kasi UP sikit pic tue..
ok clearrr x??
oh masih lagi tidak yer..??
baik aku UP lagi k..yang nie..nampak x?
masih lagi samar2..
ok2... aku kasi lagi UP:mercun1:feeeewiiittt...:mercun2:
wa...cantik nyerrr..
sapa nie..??
eheeem2..
gatal la ank tekak nie..
ish2..ank sape yg lawoo nie?
(abaikan pemandangan dibelakang yer)
picture nie x boleh edit
tula syarat WAJIB nyer..
:camera:
ok..sy tau sy lawa...ader sape2 nak amik sy jadi
isteri or menantu..??sila la ke counter 998
heeeeee..
marah lak 'DIA'
mood::lipstik:

Wednesday, May 20, 2009

Bila Cikgu belaja MenjaHit..

adoiii dah lama aku dok peram entry nie..
cube korang tgk Date kt picture tue,hehe..
baru hari ni nak tayangkan.
macam x percaya aku belaja menjahittt
heee klu UMI bc entry nie mesti UMI
senyooommm jer...
"Umi,angah belaja menjahit tue...pandai x sy..??"
haaa...korang x caye yer...
okey2...
tgk la pic2 kt bawah nie..
x kn la Cikgu nk tpu korangg la..
*********
okeyyy... layannnnn..~ sebelom gunting kain amik pic dlu..
ohh...WAJIB wat mulot itikkk...
maklom la trend zaman skung...
hehehe..
Okey...senyum sikittt
ala...naper x wat mulott itikk??
klu cikgu2 yg b'umo
klu wat mulot itikk
mesti tomeyyy kn??
seriiuusss tomeyyy..
x caye cube korang suh bonda
kamo senyum mcm tue..
wa..comeyy nyer..opss... focuss k..tgk aku tue..
khusyuk tue..
ntah aper yg aku tulis tue,
rasanya aku tulis apa erkk??
adakah surat C I N T A
ahakkkssss... bile,Cikgu menjahit (kak Faridah) BerTemu dengan Cikgu Science,
***********
AKU: "kak, nie nk ukur apa lak nie..??
siap bawah ketiak pun kena amik ukur lilit ker..?"

Kak Faridah:" ko senyap jela...nie kira pakej akak ukur nie...
cikgu2 lain x dapat layan cam nie.."

*********
Lakonan diAtas Tiada Kaitan pun..

Tuan Punya Blog nie sj wat FITNAH..
lalalalala....

"Sape2 yang nak TEMPAH baju tue boleh la hantar skarang..
saya dah pandai menjahitttt dah.....hehehe"

mood::jahitbaju:

Monday, May 18, 2009

Attention to All my FOLLOWERsssSSSsss....!!

Entry tak moh panjang2 nak ringkas dan padat saja...
baiklah kepada followers aku...
aku sangat berMurah Hati..
Ingin memberi Salah Seorang Followers aku
HADIAH.....!!!!
yeahhhhh... suke nyer aku.....
korang sukee takkk..??
wa... bukan senang nak dapat
HADIAH...!!!
jadi rebutLah peluang KeEmasan ini....


Yang MERAH untuk Followers,
kalau dia adalah seOrang.....
Wanita









Yang KUNING untuk Followers,
kalau dia adalah seOrang.....
Je
jaka




wa....... C
ontest apakah ini..??
uitttt....Semuanya Adalah rahsiaaaa....
akan Diumumkan Pada Bulan JUNE nnt
...!!!
"Mohon Maaflah yer..
HADIAH x seHebat mana pun...."
mood::ballon:

Friday, May 15, 2009

Darah + Cikgu + Aku = Selamat Hari Guru

aku x perna pun bagitau korang cam ner aku boleh jadi cikgu kan..?
maklum la hari guru dah nk dekatkan tue yang excited..
heeeeee...ok...darah yang mengalir dalam bdn aku nie
adalah darah dari keluarga pendidik...
ko rang x caya yer...
okey2 mari sini Cik Mahirah akan buktikan..
(menaip sambil makan angin,sbb duk depan kipasss)
Genetic yang paling kuat dalam darah ku ini,
adalah hasil dari ayahanda ku sendiri,
inilah ayah ku,
seoarang Pen.kanan HEM
akan bersara x lama lagi...
*********
seterusnya keluarga sebelah ayah aku,
kira adik-beradik ayah aku..
inilah pak ngah ku,
seorang lecturer
tetapi sudah bertukar jawatan
inilah pakcik usop aku,
bukan seorang guru
tetapi sudah meghasilkan
buku terbitannya sendiri.
inilah pakcik yusri aku,
seorang lecturer
lecturer di UTM, Skudai
inilah paksu khairi aku,
seorang lecturer
lecturer di UKM,Bangi

'tiada gambar'
Cik tie aku,
seoarang guru mathematic
di Sek.Men di Rawang
***********
ok, selesai sudah yang belah ayah aku..
sekarang belah umi aku lak...
inilah maktih aku,
seorang guru Tadika
sekarang masih menuntut di
Open University (klu x salah aku)
inilah maktam aku,
seorang guru Tadika
tengah belaja kete lak..
inilah maksu aku,
seorang guru Sek.Ren (Pen.Khas)
melanjutkan pelajarannya ke Peringkat Ijazah.

'tiada gambar'
maklang
aku,
Seorang guru
Sek.Ren. Agama

Mengajar subject...... (x ingat la)

'tiada gambar'

maksu Faizan aku,
seorang guru Sek.Men
Mengajar subject ....... (aku x pasti)

"Dikesempatan ini angah(aku) nak ucapkan
SELAMAT HARI GURU
kepada semua makcik2 n pakcik2 ku...."

*******
so dah tau macam ner darah pendidik aku mengalir kan..??
aku pun x sgka aku boleh jd pendidik..
sbb nya ms kecik2 aku teringin nk jd Doctor,
lepas tu naik sek men nk jd busness lembu..hehe
betul x tpu...siap pakat ngan pakcik yusri aku lagi tue..
tapi x menjadi lak..after SPM, nk tubuhkan TADIKA..
pun x jadi gak, tapi aku sambung niat aku
dengan sambung belaja dlm bidang yg sama
iaitu Pendidikan islam awal kanak-kanan.
sambung lagi aku amik Montessori.
habis jer belaja before convo aku dapat rezeki
keje kat tempat sekarang....
iaitu...
Cads Enhancement Centre
Sek.Ren (Pen.Khas) - Private School
kat area Keramat.
dan mengajar subject SCIENCE ,
KAJIAN TEMPATAN & COMPUTER.
yaaahooooo ini lah aku....
Cikgu yang selumber...
Cikgu yang suka gelak..
Cikgu yang suka sempoiiii...
INI LAH AKU....
okeyyy...
Faruq senyum sikitttt.....
"amboiii siap tangan kt dagu lagi kamu nieeee..."
"okeyyy cikgu wat mulot itik jp.... yerrrkkkk"
(dlm hati Faruq, Cantikkkk nye cikgu miraaa...)
-korang jealous la tue-
:sheep:
hehehehehehe....
"nie kira n3 utk Hari Guru la nie...
sj Postt awl bg korang x jeMu
baca n3 aku nie...hehehe"

"Selamat Hari Guru Juga pada Sahabat Blogger saya...

Cikgu Adam & Cikgu Ije (bakal menjadi pendidik)
and also
bakal menantu Umi & Ayah
Sir Hanif
dan juga kepada semua guru
di Seanteroooo Duniaaaaa.... "



mood::sheep:
Related Posts with Thumbnails

Labels

My Blog List

 

--{♥Myra's Touch up♥}-- Copyright 2008 Fashionholic Designed by Ipiet Templates Supported by Tadpole's Notez